[Review] ToneFXs 2 Pro (Cydia App)


Pernahkah anda terfikir untuk customize tones bagi SMS, emel dan ringtones anda? ToneFXs 2 (Pro) merupakan aplikasi yang harus anda guna. Aplikasi ini bukan sahaja boleh menukar tones notifikasi seperti yang diceritakan di atas, malah boleh digunakan untuk menukar semua bunyi notifikasi aplikasi dalam iPhone pengguna seperti Facebook, Twitter, Whasapp dan sebagainya. Apa yang paling menarik sekali, tones yang dipilih juga boleh dihasilkan sendiri oleh pengguna.

 


 

Untuk menukar tones pada SMS dan emel (sebagai contoh), pengguna perlu download ToneFXs 2 Pro ini secara berbayar di Cydia di bawah sources BigBoss atau secara percuma di source http://repo.insanelyi.com (pilihan anda untuk jadi beretika ataupun tidak). Setelah install dan lancarkan aplikasi ini, anda akan mendapat paparan seperti di atas. Pilih New Text Message atau pun New Email dan pilih tones pilihan anda. Anda juga boleh memilih beberapa tones yang mana ToneFXs akan menukar tones pilihan anda secara shuffle bagi setiap kali notifikasi. 

 


Selain itu, anda juga boleh memilih tones spesifik bagi menerima SMS atau emel daripada orang tertentu dengan cara menekan button + di bahagian atas ToneFXs dan screen contact anda akan terpapar untuk pilihan nombor telefon/emel contact pilihan anda.

 

Bagi menghasilkan tones sendiri, pengguna perlu donwload dan install aplikasi yang diberi nama ToneFXsCreator di Windows atau Mac OS x anda. Anda kemudian perlu browse lagu pilihan anda dengan memilih file format mp3 lagu-lagu pilihan anda ataupun alert tones sedia ada yang boleh didownload daripada Zedge atau website lain yang berkaitan. Tones tersebut boleh dipotong pada minit pilihan anda. Klik Send ToneFX to iPhone untuk menghasilkan code yang diperlukan. Step di atas memerlukan sambungan internet di komputer anda.


Sesudah mendapatkan code, anda perlu buka semula ToneFXs di iPhone dan pilih Get A Tone. Masukkan code yang telah diperolehi tadi untuk proses download (memerlukan sambungan internet di iPhone). Tahniah, anda sudah berjaya menghasilkan tones anda sendiri.

 

 

Sudahkah anda menggunakan aplikasi ToneFXs 2 (Pro) ini? Kongsikan pengalaman anda di bawah. Sekiranya anda meminati entry ini, klik iklan-iklan Nuffnang untuk menyokong penulis (tidak perlu membeli, hanya klik sahaja)

5 Response to "[Review] ToneFXs 2 Pro (Cydia App)"

  1. Anonymous Says:

    bac...

    amcm nak donlot toneFXs 2 Pro ni dlm iphone?

    kbel try buat search dlm iphone tapi x jumpa lak..

    thanks in advanced

  2. Unknown Says:

    @isabel0575: Kena jailbreak dulu iPhone tu. Pastu masukkan source yang penting kat Cydia dan search ToneFXs 2 Pro

  3. Vany Says:

    https://freeiphoneringtones.mobi/
    iphone ringtone remix
    apple ringtone

  4. Philips Says:

    latest ringones download free:
    ringtone
    free ringtones
    iphone ringtone

  5. David Kelor Says:

    This article is meant to help people a lot when using the phone. And today I would like to share with you the ringtone and unique at the site:https://ringtonesmobile.net/

    I will share the hottest songs 2017 to you:
    - Nannaku Prematho ringtones
    - Mission Impossible ringtones
    - Kim Possible ringtones
    - Marathi ringtones
    - Airtel ringtones