[Review] TCP Optimizer (Cydia App)


TCP optimizer adalah tweak Cydia yang membuat beberapa modifikasi kepada iOS termasuk meningkatkan buffering TCP daripada 131072 kepada 292000, mematikan TCP delayed ACK's, memaksimakan un-ACK's packet dari 8 ke 16 dan juga mengeset default package size kepada 1460 kepada 512. Dengan penukaran ini, TCP optimizer meningkatkan kelajuan streaming di YouTube dan memperbaiki kelajuan melayari internet di safari. Developer memberi jaminan bahawa tweak ini tidak mendatangkan kesan sampingan kepada iPhone pengguna dan bertindak mengikut apa yang telah dijanjikan. Sebagai makluman, developer tweak ini adalah developer yang sama yang mengeluarkan tweak PushFix yang memperbaiki sistem notifikasi kepada iPhone yang telah jailbroken. Tweak ini boleh dimuat turun secara percuma di source http://repo.hackyouriphone.org atau di http://cydia.pushfix.info.

Sudahkah anda menggunakan tweak TCP optimizer ini? Adakah anda merasai perubahan kepada YouTube dan Safari anda? Kongsikan pengalaman anda di bawah.

4 Response to "[Review] TCP Optimizer (Cydia App)"

  1. zaffirin Says:

    Tweak nie akan auto install kan..? Tak yah nk setting2 kan..

  2. Unknown Says:

    A'ah.. X payah nak set ape2..

  3. zaffirin Says:

    Bac, aku dah install tweak nie.. Install tweak nie mcm battery habis cepat je...? Ko ada face problem sama tak..?

  4. Unknown Says:

    Hm.. So far aku xde plak masalah abes cepat bateri lepas install. BTW, masa aku upgrade ke iOS 4.3.3 aku set profail as new phone..